söndag 12 augusti 2018

Stilleben och doftljus

Inlägget innehåller annonslänkar








Känner mig extra varm i hjärtat idag efter en supermysig lördag. Jag hade mitt härliga tjejgäng på besök hela dagen och vi hann med både roadtrip och att umgås och äta lunch och middag i vårt casa. En ynnest att ha dessa fina vänner i mitt liv <3

Vi startade vår roadtrip med att äta glass på Frusen Glädje i Örum. Den glass alltså! Närproducerad, ekologisk och galet god. Satt i det vackra växthuset och mumsade i oss. Sen gick vi även in i huvudbyggnaden Örum119 när de bakar pizzor och in i den fasligt vackra hotelldelen inredd med Norrgavel-möbler och en betagande utsikt över slätten.

Efter det körde vi ner till Karl-Fredrik på Eklaholm, ett riktigt favoritställe som man bara måste uppleva med egna ögon och sinnen. En eller två små prydnader fick följa med hem. Vi hann även med att slinka inom En liten bit av Medelhavet i Hammenhög. Så vackert i trädgården just nu med alla träd och växter och där druvorna hängde i stora nästan mogna klasar i pergolan. Tjejerna köpe med sig olivoljor och lite små prydnader för hem och trädgård.


Den här varma sommaren har jag haft noll energi till att fixa inomhus. Vi har bara städat när det varit absolut nödvändigt och gäster varit på intåg haha. Men i fredags kom lite av den där känslan och lusten att inreda och fixa tillbaka och jag köpte även den första helgbuketten på mycket länge.

Hortensiornas tid är ju här och eftersom det är en riktig favoritblomma så fick en sådan bli stommen i min sensommarbukett i lite mustiga rosa och gröna toner.


Passade även på att flytta om lite och skapa ett nytt stilleben på soffbordet. För att hålla ihop stilleben och skapa en mindre spretig stil så samla gärna dina dekorationer på en bricka, en vacker bok eller en hög med tidningar. Tänk också på att tänka motsatsförhållanden för en mer harmonisk känsla; högt och lågt, blankt mot matt och så vidare. Vackra brickor och coffe table böcker hittar du bland annat hos Newport Home


Det här med sensommar betyder ju också att kvällarna snabbt blir mörkare och man kan börja tända ljus igen! Doftljus har man ju saknat lite grand....


Jag har fått testa de nya kollektionerna Macaron och Roses från Voluspa Candles. En kollektion som för tankarna till just sommaren med sina ljuvliga dofter av roser, söta bakverk och glass. Perfekt i mellanrummet mellan sommar och höst tycker jag!  

Dessa ljus finns till rabatterat pris just nu:


Ha en härlig söndag mina vänner!
Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



1. HERE / 2. HERE / 3. HERE / 4. HERE

Inga kommentarer: