torsdag 15 mars 2018

Invigning av ett nytt showroom i Malmö

Som jag skrev igår var jag på en invigning igår och det var Kvänum som invigde sitt nya showroom i Malmö. Mannen min var också med och det var jättemysigt att göra detta ihop eftersom vi själva har ett Kvänum-kök. Ett kök vi valde med omsorg och satte in i vårt hus när vi flyttade hit permanent och behövde något större än det som tidigare fanns.

Ett fantastiskt gediget hantverk med en klassisk stil som man inte tröttnar på i första taget. Stylisten igår pratade om hur viktigt det är att hitta husets själ och stil när man väljer kök och jag kan bara instämma. Det moderna kök vi hade i vår vindsvåning i stan hade till exempel inte passat så bra här på landet.

Jag brukar råda folk att verkligen tänka till både en och två gånger innan man väljer kök. Det är ju trots allt en stor investering som förhoppningsvis ska hålla i många år utan att man tröttnar i första taget. Färg, materialval, förvaring, vitvaror... - mycket ett tänka på!


Kvänums lokaler i Malmö har nu utökats med större yta och de är verkligen så vackra med högt i tak och fantastiska fönster och perfekta att bygga snygga miljöer i. 


Utöver kök finns även badrum, dressingroom och olika garderobslösningar. Stilarna är Tradition, Retro och Innovation. Det kök vi har heter Dalby och tillhör kategorin Tradition.


Det bjöds på mingel med god mat och dryck samt trevliga föredrag och lite utlottning. Mycket folk och en riktigt trevlig kväll!




Tänkte skriva ihop ett inlägg om påskpynt så håll ögonen öppna!
Kram M <3





Inga kommentarer: