torsdag 22 mars 2018

Fluffigaste mattan - måttbeställ heltäckningsmatta

Inlägget innehåller adlink






Hej, hej! Idag tänkte jag visa er en av mattorna som jag måttbeställt och fått hem. Jag ville ha en mjuk och gosig rund matta att sätta ner fötterna på i vår walk-in-closet. Denna är ju inte så stor så mattan fick därför inte heller vara för stor för att passa golvytan och inte skymma vårt fina nya golv helt och hållet.

Den skulle dessutom passa i färg mot den svarta inredningen och glaslådorna samt sist men inte minst mot den mattlackade och vitlaserade ekparketten.

Att hitta snygga runda mattor är svårt nog och dessutom med ovanstående krav så var det näst intill omöjligt i vanliga inredningsbutiker...


Men då kan man vända sig till en butik som är återförsäljare av heltäckningsmattor (ex Golvabia eller Kjellbergs) och kan assistera med sådan hjälp. Idag finns nämligen hur många snygga heltäckningsmattor som helst på rulle och dessa kan man få tillskurna i precis den storlek och form man önskar och sen langetteras dessa (dvs man syr en snygg kant runtom).


Jag kontaktade Lüpperts Mattor och fick hem mattprover enligt mina önskemål och sen kunde vi i lugn och ro välja och lägga ut på golvet för att se vilken nyans som var snyggast.

Min tanke var från början en grå nyans men sedan föll vi båda pladask för denna i en fin nougat-färgad ton som passade övrig inredning perfekt. Mattan är i mjukaste viskos, vilket är riktigt trendigt just nu, och blir sådär härligt flammig när man går på den och efter hur ljuset faller. Jag tycker det är ursnyggt och ger skön rörelse men mannen säger att han måste vänja sig... 


Hur smidigt som helst, prisvärt, snabbt och man får en matta exakt efter de önskemål man har. Kan verkligen rekommenderas! 


Som jag berättade igår skulle jag iväg på ett inredningsevent och det var Slettvoll i Malmö tillsammans med Plaza som hade anordnat en mingelkväll.


Det blev en mycket trevlig kväll med bubbel, tilltugg, föreläsningar och såklart massor av inspiration! Slettvoll har ju så otroligt mycket fint och deras olika uppbyggda miljöer är helt fantastiska.


Allt hänger liksom samman på ett så snyggt sätt och allt går att kombinera ihop - det gillar jag!


Skulle kunna tänka mig hur mycket som helst härifrån - älskar deras detaljer, urnor, askar, ljushållare...


Nu ska jag strax iväg och köpa ett par säckar blomjord och leca-kulor. Dags för en spännande plantering, men mer om det en annan dag!

Dagens tips är att Cervera har 20% på Swedish Grace äggkoppar från Rörstrand. SÅ snygga! Snart påsk och det ska ätas och målas ägg i hus och hem. KLICK!


Även upp till 25% på massor av tallrikar! KLICK


Ha en fin torsdag!
Kram M <3












Inga kommentarer: