lördag 9 januari 2016

Nya innerdörrar på plats

Som jag skrev om härom dagen så håller vi på med lite renoveringar här i vårt casa. En av dessa var att sätta in nya innerdörrar och nu är de äntligen på plats! Och vilken skillnad det blev.

Jag är så oerhört nöjd att det knappt går att beskriva. Bytet gjorde sååå himla mycket för ett lugnare och finare helhetsintryck. Borta är de röda dörrarna som tog så mycket ljus och energi. Jag kan förstå lite hur man tänkt när man satte in dem - att de skulle ha samma röda engelska färg som fönstren men det blev too much om man säger så.

Nu valde vi istället vita massiva dörrar med vackra spegelramar och gedigna handtag i matt rostfritt. Dörrkarmarna som satt på plats var jättefina och passade utmärkt ihop med de nya dörrarna. Det fanns inte heller trösklar till toaletterna, vilket är en gåta, men nu är även detta monterat. Dörrarna valde vi med omsorg för att de skulle passa övriga stilen i huset. Vårt hus är ju byggt som en gammeldags skånelänga och ligger på landet så därför passade dessa lite gammeldags dörrarna perfekt. De matchar också vårt kök från Kvänum med sina spegelramar. Det känns verkligen roligt när man tar tag i att sätta sin egen prägel på inredningen och få det som man själv vill.

Dörrarna är från Dooria och de vi valde heter Kungsäter.

Jag letade länge för att kunna visa en före-bild men det var inte lätt. Inser att jag med avsikt inte valt att fotografera de röda dörrarna för att jag tyckt de var så hemska men till slut hittade jag en vinkel på en gammal bild så att ni skulle se hur det såg ut tidigare.

Vet ni, innanför den där dörren ni ser på bilden nedan döljer sig ett av badrummen och även det får sig en make-over som ni snart ska få en glimt av.

Trevlig lördagskväll på er!



3 kommentarer:

Ewa sa...

Det är så fint hemma hos dej! Tycker så mycket om din inredning! För att inte tala om huset - det är fantastiskt!

Marie sa...

Tack snälla Ewa vad glad jag blir att du tycker så!
Ha en riktigt fin helg!
Kram Marie

Unknown sa...

Jag är glad att jag hittade den här webbplatsen, jag kunde inte hitta någon kunskap om den här frågan innan.Också en webbplats och om du någonsin är intresserad av att göra någon besökare som skriver för mig om möjligt, kan du gärna meddela mig, im Alltid leta efter folk att kolla in min hemsida. Dörrar - Kronfoster