söndag 14 oktober 2018

Äppeltavlan 2018

Vilka magiska höstdagar vi har! Oktober så här långt har verkligen levererat. Tänk om hösten alltid varit så här, då hade den lätt kunnat bli en favorit hos mig.

Idag känner jag mig dock otroligt trött och sliten efter flera sena kvällar och dåligt med sömn. Ska ta en väldigt lugn söndag nu här hemma och vila så mycket jag kan. Kanske lägga mig i soffan och se något mysigt program på Play.


Vi var i alla fall en sväng till Kivik och kikade på årets Äppeltavla som fortfarande är kvar sedan Äppelmarknaden för två veckor sedan. Man blir lika imponerad varje år av konstverket som är gjort av tusentals äpplen. 

I år föreställer tavlan Stenshuvud och heter Hjärtat i Äppelriket. Den var otroligt vacker nu när äpplena mognat ytterligare och fått en mörkare dämpad färgskala.


Det var massor av folk i rörelse som passade på att besöka Österlen i det vackra höstvädret med strålande sol och blå himmel. 


Några försäljningsstånd var fortfarande öppna där det såldes frukt, marmelader, fårskinn och en hel massa annat.



Sen blev det lunch och en kopp kaffe hemma på terassen.
Kram M <3





Inga kommentarer: