torsdag 25 oktober 2018

Nya sammetsgardiner - igen

Inlägget innehåller annonslänkar








Vet ni, jag blev så förtjust i sammetsgardinerna jag köpte till vardagsrummet att jag beställde likadana till gästrummet. De matchade perfekt med kulören på väggarna där inne och så är de mörkläggande i och med att de är helfodrade. Toppen eftersom vi inte har persienner i det rummet. Det blev sååå himla fint. Älskar det tunga fallet.


Gardinerna heter Simone (finns i 15 färger) och ni kan köpa dem HÄR. Denna vecka* är det dessutom 20% rabatt på alla gardiner så passa på om ni är sugna på lite nytt!

*Gäller till och med den 28/10 2018.



Så här mysigt är det i gästrummet (som vi även använder som ett extra tv-rum) och skönt att man kan krypa upp i sängen och luta sig mot alla kuddarna. Den gråblå och senapsgula färgskalan känns helt rätt i höst och den gula tonen ger en varm och ombonad känsla till rummet.

Idag har jag varit och fått naglarna fixade. En lyx som jag unnar mig en gång i månaden. Att ha vackra välvårdade naglar är något jag prioriterar och får mig att känna mig fin. Denna gång blev det en mörkt vinröd kulör med vackert skimmer i som skapades med en för mig ny teknik med magnet. Hur häftigt som helst.

Eftermiddagen har ägnats åt att bära in alla Medelhavsväxter och pelargoner mm i orangeriet för nu väntas visst kallare väder. Vi har ju varit så bortskämda med en helt fantastisk höst så man har nästan glömt bort att det snart är november och allt växter är fortfarande ute. Massor av sommarblommor blommar för fullt så det var knappt jag klarade av att tömma krukorna.

Men, men det känns så skönt att få det gjort och att inte få panik om det nu skulle smälla till med kyla. Det allra största olivträdet är nu så stort att jag inte tror att vi får in det.... Likaså två fikonträd som blivit hur stora som helst. Vi tänkte ställa dem på frigolit och vira in krukan med bubbelplast och sen får vi hålla tummarna att de klarar sig.

Så har vi tagit ned gardinerna i våra pergolas, burit in mosaikbord och som sagt tömt krukor på sommarblommor. Puh, det tog längre tid än jag hade tänkt så nu blir det kvällsjobb här.


Avslutar med ett litet tips från mig! Har ni testat Rituals produkter? Älskar ni dem lika mycket som jag gör?! Åh, har man en gång provat deras dusch-mousse så vill man helst inte duscha i något annat. Så mjukt och lent och väldoftande - man blir beroende!

Hur som helst så är det just nu kampanj på en massa av Rituals produkter HÄR. Använder ni dessutom koden "Shoptober" så får ni gratis frakt om ni handlar för över 400 kr.

Ikväll gör vi det enkelt för oss och gör varsin stor härlig räkmacka på färska räkor från fiskbutiken. Mums!

Ha en fin kväll! Kram M <3






Inga kommentarer: