torsdag 4 oktober 2018

Senap i gästrummet

Varje höst, någonstans vid just denna tidpunkt, plockar jag fram mina stora senapsgula linnekuddar. De köptes för många år sedan till en mörkgrå soffa och i år är de hetare än någonsin.

För ingen har väl undgått att senap/mustard/ockra är "it-färgen" i höst!? Den smög sig in lite redan förra hösten men det är inte förrän nu som den stora massan tagit till sig denna varma kulör som faktiskt piggar upp rejält i höstmörkret.

Snyggt ihop med grått, blått, rost, dovt rosa... Ja det flesta kulörer passar faktiskt ihop med senap.

Ska vi ta en titt var just mina senapsfärgade kuddar befinner sig för tillfället?


Jo, de hamnade i gästrummet som ju också är ett extra tv-rum. I och med att de är så stora och härliga så blir de ett perfekt ryggstöd också när man ligger och kikar på tv eller film.


Just dessa kuddar är inköpta på Norrgavel men det finns senapsfärgade kuddar precis överallt i år.


Jag matchar med olika gråblå kulörer. Överkastet kommer från Ellos och de övriga kuddarna från Day Home.


Så här ser det ut på andra sidan med tv:n och byrån, inga förändringar direkt. Kommer ni ihåg att det satt ett fönster här tidigare?

Mannen har varit på en liten golfresa, så skönt att få hem honom igen. Jag tycker det är mysigt att vara hemma och skrota själv på dagen och en stund på kvällen. Men på natten. Nä.

Med sig hem hade han en påse nybakade kanelbullar från världens bästa bageri. Det är ju kanelbullens dag idag. Mmmm ser fram emot en eftermiddagsfika!

Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



A / B / C / D / E / F

Inga kommentarer: