tisdag 25 oktober 2022

Äppelcidervinäger som smakar godis och annat för hälsan

Innehåller reklamlänkar




För ett antal år sedan drabbades jag av en utmattning och i samband med det upptäcktes även att min sköldkörtel inte fungerade. Det har varit en lång väg tillbaka och varje dag kämpar jag faktiskt med mig själv för att jag ska må så bra som det bara är möjligt. 

Livet blir aldrig riktigt detsamma igen men det blev bra ändå. Jag har ett lugnare liv nu och prioriterar andra saker än då när jag var mitt uppe i karriär och stress i storstan.

Jag har lärt mig att känna igen symptomen när jag måste vara extra snäll mot mig själv och som sagt varje dag gäller det att lyssna på kroppen. Jag försöker att inte stressa för mycket, äta klokt, motionera, stanna upp och se mig omkring och så tillför jag lite vitaminer och mineraler som ofta är en bristvara just när man har problem med sköldkörtel och varit med om en utmattning.



Jag äter bland annat magnesium som bidrar till att motverka trötthet och utmattning och hjälper musklerna, cellerna, nerverna och blodtrycket att fungera optimalt. Känner man sig ofta trött och rastlöst och har problem med sömnen kan det vara ett tecken på magnesiumbrist. Jag tar två tabletter varje kväll innan sängdags.




På sajten kan du 'ven ställa frågor i chatten om just dina behov! Ange sedan koden SANDBLOMMAN25 i kassan så får du hela 25% rabatt på ett köp.



Att äppelcidervinäger är bra för bland annat matsmältningen och ämnesomsättningen och blodsockret har vi vetat i århundraden och eftersom jag har lite strul med dessa har jag i omgångar försökt mig på huskuren att ta en eller två skedar äppelcidervinäger men det slutar alltid med att jag tycker det är så äckligt så jag håller inte fast vid det tyvärr. Även fast jag blandat ut det med vatten och annat så tränger den där smaken igenom...

Men så fick jag upp ögonen för dessa gummies eller "godisar" som smakar hallon och inte ett uns vinäger! De är veganska, gluten- och, sojafria och fria från artificiella smaker och färger så att alla kan njuta av dem. För de smakar verkligen godis :-) 



Du är kanske inte alls intresserad av just dessa två produkter men som sagt Protein.se har ett stort utbud av olika vitaminer och kosttillskott speciellt anpassade för kvinnokroppen och kanske är det något som just du behöver eller vill testa? 

Kram M


Inga kommentarer: