tisdag 21 september 2021

Designhotell, vingård och ny klänning

 



Del 2 av vår lilla mini-semester och vi checkade in på Arilds Vingård. En flaska av gårdens Solaris-vin välkomnade oss på rummet.



Sedan blev det en guidad tur bland vinodlingarna och i vinkällaren där vinbonden Jonas berättade om druvor och vintillverkning. Vi hade beställt middag med tillhörande dryckespaket och serverades en 3-rätters gårdsmeny med tillhörande viner. Rustikt och gott.



Dagen efter styrde vi kosan mot Ängelholm och checkade in på ursnygga Hus57. En riktig designpärla med mysigt spa och läcker restaurang och bar.

Vi gick en sväng på stan i mysiga Ängelholm där jag aldrig varit tidigare. Köpte lite smått och gott till hemmet i ett par fina butiker och tog en bagel på ett café.

På eftermiddagen gick vi ner i hotellets relax-avdelning och var helt ensamma där i spa:et. Badade i varmt stilla vatten och i bubblande jacuzzi tills vi var helt mosiga och drog oss tillbaka upp på rummet i badrockarna och tog en tupplur. När hände det senast liksom??



Vi hade bokat bord på hotellets restaurang på kvällen vilket visade sig vara en riktig hit. Så himla gott och mysigt. Tog varsin högrevsburgare med stark jalapeno-majjo och galet goda pommes. Delade en flaska vin och sedan snubblade vi in i hissen mätta och trötta och sov som stockar.

Min nya klänning kommer från Copenhagenluxe i Malmö och är i en silkig underbar modell som jag fått massor av komplimanger för. Följ Copenhagenluxe på Instagram och skicka DM om ni vill köpa något!



Hus57 är ett supermysigt och prisvärt hotell som jag verkligen kan rekommendera och det får 5 av 5 stjärnor av mig. Hit vill vi åka igen!

Nu ska jag fortsätta med mitt inredningsprojekt till kund innan jag tar en powerwalk.

Kram M





Inga kommentarer: