söndag 19 september 2021

Besök i Norrvikens Trädgårdar

 

Vi är hemma igen efter en liten mini-semester, mannen och jag. Man behöver inte åka långt för att uppleva härliga dagar och komma ner i varv. Speciellt när man knappt lämnat hemmet på nästan ett år....

Vi började i Norrvikens Trädgårdar. Fastän vi bor hyfsat nära har vi faktiskt aldrig varit där. Vi har verkligen missat något kan jag säga! För detta var sannerligen en fantastisk upplevelse.



Trots att vi går mot höst var det helt makalöst vackert överallt med en rik blomsterfägring och grönt som sakta började övergå i hösttoner. Jag vet inte hur många gånger jag suckade av vällust inför allt fint.



Att besöka Norrviken en vardag visade sig vara perfekt. Det var nästan inget folk alls där och vi strosade runt i den enorma "parken" och upplevde dess olika rum och trädgårdar. 



Lunchen intogs på Orangeriet Norrviken och vilken lunch sedan! Den gravade laxen med goda tillbehör var något av det godaste jag ätit på mycket länge. Kan varmt rekommendera ett besök där.



Vi hade en sådan tur med vädret. Helt perfekt sensommarväder att strosa omkring i. Sol och 18 grader, vad mer kan man begära en dag i mitten av september? Särskilt när det utlovats regn i prognosen tidigare i veckan. Det kom senare, men mer om det en annan dag.

Jag hade ny klänning i en så fin ljungkulör från Copenhagenluxe i Malmö (kolla in deras instagram och skicka DM vid intresse) och en mockajacka från Jofama.






Det fanns även en jättefin inredningsbutik och det är ju alltid kul att kika på vad som finns :-)



Massor av växter och vackra krukor och urnor i butiken. Tur det inte fick plats i bilen för det hade kunnat bli dyrt....



Vi avslutade med att äta glass i Chocolaterian och köpa med oss en liten ask med praliner.

Sedan styrde vi kosan vidare - mer om det i nästa inlägg.

Ha en fortsatt fin helg!
Kram M




Inga kommentarer: