torsdag 13 maj 2021

Inred med speglar och en superbra rabattkod

Inlägget innehåller annonslänk



Idag vill jag visa er hur man kan styla en skänk med utgångspunkt från en rund spegel. För speglar behöver faktiskt inte nödvändigtvis hänga på en vägg!

Jag förespråkar varmt att inreda med speglar då de förstorar och skapar rymd samt skapar spännande och roliga effekter beroende på vad som speglas och reflekteras.


När jag inreder jobbar jag mycket med kontraster för att skapa en balans. Ni vet kantigt mot runt, högt mot lågt, varmt mot kallt, skirt mot rufft och så vidare. Runda speglar är väldigt tacksamma att inreda med då mycket i våra hem ofta är fyrkantigt; väggar, byråer, skänkar….



Jag har utgått från den här låga skänken så häng med här hur jag stylar upp den!



Det första jag gjorde var helt enkelt att luta spegeln mot väggen (bra sätt om man gillar att ändra om ofta). Självklart går det lika bra att hänga upp den ovanför men ville visa ett alternativ. 

En spegel tillhör vattenelementet och är därför ett kallt element så då passar det bra att tillföra värme. De vita väggarna, golvet och taket tillhör metallelementet (också det kallt).  

Jag började med att placera en vas med blommor i varma nyanser och redan där ser man hur effekten blir att buketten känns större än vad den egentligen är.



Så fyller jag på med detaljer i varierande höjder och material för att skapa harmoni.
Den bärnstensfärgade lampan och mässingsljusstakarna tillför också värme liksom träet i skänken såklart. 

Min spegel heter Kaila och är 70 cm i diameter. Och nu till det bästa: Med min rabattkod SANDBLOMMAN25 får du hela 25% rabatt på alla speglar från Kaila hos BGA.

Och passar inte just denna så finns det massor av andra att välja mellan! 
Här kommer några exempel:






Kram M





Inga kommentarer: