måndag 9 december 2019

Andra advent, dörrkrans och musslor

Inlägget innehåller annonslänkar






Så går vi in i Lucia-veckan och jag känner lite att jag hinner inte med som tiden rusar. Om två veckor är det Lille-julafton och jag vill hinna med att njuta och suga ut så mycket jag kan av denna mysiga tid. Vi har i alla fall haft en väldans mysig och lugn hemmahelg (undantag fredagkväll då det var mat- och vinprovning på stan). 

Det är ju inte så att man längtat ut precis i helgens väder med kraftig blåst och regn. Ser ni regndropparna på fönsterrutan? Tänk om det varit snöflingor istället.... Tråkigt för alla som planerat in att gå på julmarknader. Men men, vädret kan man inte göra något åt så man får förstås göra vad man kan för att ha det riktigt gott inomhus istället.


Se där på sammetspuffen i hallen ligger en dörrkrans som jag pysslade ihop i helgen. Tycker det är så roligt att göra egna och dekorera den som man själv vill ha den. Och där ligger den kvar fortfarande, för som sagt, ingen är direkt sugen på att ge sig ut och sätta upp den just nu.


Det blev en enkel och krispig krans med vita band och pärlor, små kottar och så de söta skridskorna jag hittade på en julmarknad för en herrans massa år sedan. 


Så har vi ätit så gott. Igen. Älskar helgerna när vi lagar mat tillsammans och njuter av middag och något gott att dricka. I lördags blev det moules mariniéres. Det är ju så himla gott och lätt att laga. Vi hittade fantastiskt fina blåmusslor i fiskbutiken. Vilken njutning att sitta och doppa brödet i den ljuvliga soppan och mumsa i sig musslorna. Receptet hittar du här.



Julklappstips: Halsduk i lammullsmix finns i flera färger till kampanj. 199 kr (ord 599 kr).


Kod: 403462


Ha en fin måndag! 
Kram M ❤


Inga kommentarer: