onsdag 18 december 2019

Vår gran 2019





Ta daaaa - vår julgran i all sin glans.



Årets julgran blev verkligen så himla fin så jag kan knappt ta ögonen ifrån den. I fredags på Lucia-dagen åkte vi till "vår" granförsäljare här ute i skogarna på Österlen. Där får man gå omkring och titta ut en passande gran och så kommer grangubben och hugger den. Hur mysigt som helst.

Det blev en kungsgran i år igen. Det passar vår inredningsstil tycker jag.



Vi fick möblera om halva rummet och det var ett kånkande med att lyfta runt soffor, fåtöljer och bord och dra mattan hit och dit men det blev en himla mysig placering där den står mellan de stora terassdörrarna och med soffor och fåtöljer vända mot den.

Förra året blev det en väldigt knasig lösning med granen mitt i rummet som jag inte ville ha repris på, haha. 

Julgranskulor och pynt går i vitt, silver, glas och guld. Lite nytt och mycket gammalt. En ljusslinga med massor av små LED-lampor är virad varv på varv runt granen och det blir så himla mysigt sken. Älskar att packa upp pyntet och det där ljudet av prassligt silkespapper och att man upptäcker sådant man glömt att man hade.  



Bild uppifrån loftet taget i den dramatiska blåtimmen. Som ni ser är det ganska sparsmakat och inte så mycket "juliga" färger. Behåller de rostbruna kuddarna som ger en så fin värme till rummet.



Under tiden vi pysslade sippade vi på en mumsig juldrink - Clementinbubbel.
Clementinjuice, tonic och mousserande tillsammans med rosmarin. 





Vår ljuvliga julgransmatta i fuskpäls är nedsatt nu såg jag.



Kram M ❤



Inga kommentarer: