tisdag 10 december 2019

Kulor i fönstret och hyacinter i vattenpärlor





Så härligt med solsken idag. Minus dammet som syns då men det blundar vi lite för... Allt blir liksom lite ljusare och trevligare när solen skiner och humöret höjs ett par snäpp.

Jag brukar hänga julgranskulor eller någon annan dekoration i köksfönstren till jul. Använder sytråd så syns det knappt. Dessa fina köpte jag när jag var i Örebro för någon vecka sedan och sprang på dem i en underbar inredningsbutik.



Jag blev så förtjust i det lite ruffa materialet och den fina grå färgen så de fick följa med i väskan hem. PK Design hette butiken som jag verkligen kan rekommendera om ni har vägarna förbi.



På matbordet idag; ljuvligt blommande persikofärgade amaryllis och en skål med hyacinter.



Små knubbiga hyacinter i en glasskål som jag fyllt med så kallade vattenpärlor. Det är som små frön man köper i blomsterbutik eller på nätet och så lägger man dem i vatten några timmar så sväller de upp och blir så här dekorativa. Ingen vatten behövs sedan i skålen.



Vi gjorde Chili Con Carne häromdagen och det var inte igår. Hade nästan glömt bort hur gott det är och mysigt att sitta och doppa tortillachips i röran. Har lagt upp mitt favoritrecept på Tildas Kök & Vin om ni vill testa.



Missa inte att det är sista dagen idag som ni kan beställa julgranskulor, juldekorationer, kransar och julgranar mm med 25% rabatt med koden NEWPORTJUL25.

Nu promenad i solen!
Kram M ❤






Inga kommentarer: