fredag 27 december 2019

Vår jul och tips om så fin inredning på rea

Inlägget innehåller annonslänkar






God fortsättning kära följare!
Här blev det ett lite längre uppehåll med inlägg. Julen kom visst emellan. Och krasslighet...

Jag som inte varit sjuk på jag vet inte när, typiskt att halsont och dunderförkylning skulle slå till dagarna före julafton. Men Alvedon och lite vila mellan varven gjorde ändå att jag var på benen och vi kunde både fira jul här hemma med småknattarna dagarna innan jul och sedan med stora familjen hos både syster och bror på julafton (de bor bara 100 m från varandra så vi åt i ena huset och delade ut julklapparna i andra). Det var ju första julen utan mamma så det var förstås jobbigt men det blev himla mysigt ändå och alla hade verkligen ansträngt sig att skapa nya traditioner och göra det så bra det bara gick. Dessutom spelade vi julklappsspelet för första gången - succé!



På juldagen fyllde mannen år och det blev ett lugnt firande här hemma bara vi två med god mat och dryck och så paket förstås. Vi firar med släkten och slår ihop våra födelsedagar i januari istället.



Julen fortsätter glittra och glimma här hemma. Jag ser att många redan är trötta på julpynt och har slängt ut julen men jag är inte alls där än. I och för sig har vi inte jättemycket julpynt, inga tomtar eller röda färger, så det är mer vinterpynt här och då får det stanna ett tag till.

Jag måste tipsa er om att en av mina favoritbutiker Newport Home har vinterrea nu och det är 20-70% rabatt på nästan hela sortimentet! Allt ni ser på bordet här ovan; vasen, den lilla ljuskoppen och ljusstakarna design Jonathan Adler och Constella ljusslingan finns nu på rea. Tänker att det är perfekt att köpa nu inför kommande födelsedagar och kanske unna sig själv något fint.






Vintrigt mottagande i vår hall. Det coola paraplystället hittar du här.




Önskar dig fortsatt fina mellandagar!
Kram M ❤






1. Trosor / 2. Kimono / 3. Pyjamas / 4. BH / 5. Trosor

Inga kommentarer: