lördag 9 februari 2019

Vackraste sammetsöverkastet i vårt sovrum

Inlägget innehåller annonslänkar


Så var det lördag och helg igen. Skönt! Jag ska börja plocka fram sommarkläder och titta över vad som behöver tvättas och strykas inför resan. Alltid lika märklig känsla när man börjar plocka bland sommarkläderna mitt i vintern... Ska jag verkligen ha tunna klänningar och bikini om några dagar?

Men över till något helt annat. Jag har gjort om lite i sovrummet. Inga jättestora förändringar men det blev ett helt annat varmare intryck och en mycket mjukare känsla. Ska vi kika lite på vad som är nytt?


Ta-daaa! Ett alldeles fantastiskt fint nytt sammetsöverkast. Mjukare än mjukast och i den helt perfekta guld-beigea färgen. Så genomarbetat med fina detaljer och med ett mönster av små broderade prickar och en kant som ramar in överkastet. Det har en underbar lyster som skimrar och ändrar ton beroende på hur ljuset träffar överkastets yta.

Överkastet kommer endast i en begränsad upplaga och jag köpte det här.  Inget samarbete, jag är bara genuint glad och lycklig över detta.


Ni kan tro att jag är nöjd med färgskalan i sovrummet nu. De mjuka, vackra, lugna tonerna gör det ännu mer harmonisk och mysigt. Tonerna fortsätter i detaljerna för att binda samman allt; pampasgräset, hatten, kulörerna i motiven på tavlorna, spegeln och kudden.

Svarta detaljer ger tyngd till naturtonerna och behövs för att ge rummet karaktär. Annars hade det lätt kunnat bli för "snällt" och tråkigt.



Den fina sammetskudden med flamingos på matchar perfekt och finns här. De mönstrade kuddarna är gamla och den svarta i linne har jag sytt själv.

Och de så kallade hotellkuddarna vi fick i födelsedagspresent är bara helt underbara.





Ha nu en härlig lördag!
Kram M <3

PS. Ni vet den där kalendern eller anteckningsboken jag visat tidigare som man kan designa själv med egna foton och sätta samman vilket innehåll man vill ha?
Det är 10% rabatt på den just nu med koden "LOVE". Klick.


Inga kommentarer: