lördag 16 februari 2019

Snödroppar och säsongsbord

Åh, har ni sett den lilla vasen med små näpna snödroppar som jag placerat på chiffonjén i hallen! Plockade direkt från rabatten utanför sovrummet. Visst är de alldeles bedårande i sin enkelhet och ger verkligen en föraning om stundande vår.


Jag har placerat vasen med snödropparna på en spegelbricka i hallen och varför jag satte den just där är för att det är ett ställe vi ofta går förbi.

Att smycka hallen lite extra är ett Feng Shui-tips som jag ofta delar med mig av. Hallen är ju det första vi kliver in i genom dörren och det sista vi lämnar när vi går ifrån vårt hem. Så känslan av något vackert som möter en där tar vi med oss vidare in i huset och vi tar även den med oss när vi vandrar ut genom dörren.


Att placera ett så kallat säsongsbord i hallen där man förändrar detaljerna efter säsong passar alltså extra bra i hallen.

Säsongsbord skriver jag mer om i min Inredningsskola som är en digital guide/handbok i 17 kapitel där jag delar med mig av mina bästa inredningstips. Just nu kan du köpa Inredningsskolan för endast 269 kr om du anger koden "BLOGGLOVE" i meddelandefältet. (ord pris 369 kr).

Kram M <3





Inga kommentarer: