onsdag 2 januari 2019

Nyårsdukningen och tips på glas och porslin

Inlägget innehåller annonslänkar


Så blev det nytt år. 2019. Det är nästan svårt att ta in. Men jag sitter med bokföringen och ett nytt räkenskapsår ska läggas in så det måste väl vara sant...

Igår orkade jag inte alls kika in här men det är väl godtagbart en nyårsdag!? För oss blev det i alla fall en härlig nyårsafton och väldigt sen natt så man var allt lite trött igår.

Vi hade ju fina vänner på besök och jag tänkte att ni kanske ville se lite hur nyårsdukningen såg ut?


Här har vi dukat upp för kvällens festligheter. Färgtemat var vitt, grönt, guld och silver. En sådan här kväll tycker jag det kan gnistra och glimma lite extra och man ska inte vara rädd för att blanda guld och silver. Det blir hur festligt som helst och kompletterar varandra bra. Den ena varm den andra kall.












Något som brukar uppskattas och som även är ett trevligt minne är att skriva ut menyn. Rulla ihop och knyt ett vackert band runtom och lägg bredvid varje kuvert.


Enkelt att sätta ihop menyn i Word/Pages och sedan skriva ut.

Svårt att läsa? Här kommer menyn:

VÄLKOMSTDRINK

Champagne & snacks
Palmer & Co Vintage 2008

FÖRRÄTT 1

Smörstekta pilgrimsmusslor
Newton Johnson Family Vineyard Chardonnay 2015

FÖRRÄTT 2

Scampi á la Casa Vik
Newton Johnson Family Vineyard Chardonnay 2015

VARMRÄTT

Hjortfilé med hasselbackspotatis, rödvinsreduktion och parmesancréme
Latium Morini Amarone della Valpolicella Campo Leon 2009

DESSERT

Dajm-pannacotta med vispgrädde och jordgubbar


En bild på kvällens dessert som var Dajm-pannacotta. OMG så gott! Superenkelt att svänga ihop dessutom. Vill ni ha receptet så hittar ni det på Tildas Kök & Vin, min systerblogg.


Visst är det roligt att duka upp fint ibland. Fintallrikarna, glasen och besticken. En duk och servettringar. En vacker blombukett i vas.

Här kommer lite tips på vacker dukning på kampanj just nu:


Hade vi inte haft så många champagneglas hade jag slagit till direkt på de där tulpanformade. Sååå in i bomben snygga!





Med det önskar jag en riktigt God Fortsättning!
Kram M <3








Inga kommentarer: