torsdag 24 januari 2019

Ny tavelvägg i sovrummet

Inlägget innehåller annonslänkar


Hej torsdag! Inte klokt vad veckorna springer iväg. Snart helg igen ju. Jag har varit iväg och postat ett par paket som jag sålt på Tradera. Perfekt att sälja av sådant man inte använder och som kan komma till glädje för någon annan. Win win på den.

Så blev det en runda i vår lilla stad för att köpa födelsedagspresent till en 7-åring som vi ska på kalas till imorgon och jag passade på att köpa lite till mig själv, strumpor bland annat. Tycker det går hål på strumpor varenda dag just nu. Vad händer liksom?

Igår roade jag mig i alla fall med att ändra om på "tavelväggen" i vårt sovrum. Det är ju inte en regelrätt tavelvägg i den bemärkelsen utan vi har tavellister. Mannen tycker jag är lite ombytlig så han vill inte riskera för många hål i väggen. Förstår inte vad han menar med det.


Jag får hålla med om att tavellister är väldigt smidigt faktiskt. Bara att flytta runt och ändra om hur man till. Och så kan man ju ställa små dekorationer på också. Rummet kan verkligen få ett helt annat uttryck beroende på vilka motiv och färger man väljer på tavlorna.


Nu ville jag ha in lite mer naturfärger så jag valde motiv med naturen som tema både färgmässigt och motivmässigt. Alla dessa posters kommer från Desenio.

Om man vill skapa harmoni i en tavelvägg med många tavlor kan man antingen hålla ihop det hela genom att ha samma färgskala på motiven. Att välja samma färg på ramarna bidrar också till detta. Väljer man att inte ha samma färgskala kan man ändå hålla ihop det genom att till exempel satsa på motiv inom samma genre. Eller så blandar man hej vilt om man känner för det.


Bilden nedan visar en annan del av sovrummet där vi har hänggungan och de svarta glasdörrarna leder in till vår walk-in-closet. 


Vänder man sig ett halvt varv så har vi fönstret ut mot trädgården utanför själva "gården" och Snö-byråerna som rymmer en massa kläder. Terassdörren som ni skymtar längst till höger leder ut till en liten terass med ett bord och två stolar där man kan inta morgonkaffet en solig morgon.


Igår blev det som jag planerade en helt underbar powerwalk längs med havet. Så otroligt vackert med sol, knallblå himmel och gnistrande snö. Det är sådana dagar jag är lite extra tacksam över att vi just där vi bor.



Gillar ni också snygga mobilskal och tycker det är kul att byta lite då och då? Superinfluencern Hanna Friberg har i samarbete med Ideal of Sweden släppt en limiterad kollektion med riktigt snygga motiv. Jag har fått möjlighet att ge er en rabattkod på inte bara dessa utan ALLA mobilskal hos Ideal of Sweden. Använd koden NEWNEW20 så dras 20% av från priset i kassan. 


Erbjudandet gäller till och med den 31 januari 2019. Det finns verkligen så många fina mobilskal just nu i alla mönster och färger man kan tänka sig så kika in vetja.




Ha en fin torsdag vänner!
Kram M <3




This post contains adlinks from Adviral



1. ROSE QUARTZ CRYSTAL - HERE / 2. GOLDEN SWIRL - HERE / 3. FLAMBOYANT FEATHERS - HERE / 4. MOJITO MARBLE - HERE / 5. DIAMOND DAZE - HERE

Inga kommentarer: