lördag 17 november 2018

Skaldjur på våningsfat

Inlägget innehåller annonslänkar


Hå hå ja ja. Ni må tro att det blev en mysig kväll igår. Mannen hintade ju om att han skulle köpa skaldjur med sig hem och han fick tag både i färska räkor och de största och godaste havskräftor jag någonsin ätit! MAJ GAD. Stora som humrar var de och helt perfekta på alla sätt och vis.


Jag svängde ihop en dijon-aioli att doppa de små läckerbitarna i, mannen valde ut en passande Chablis från William Fevre, vi skar upp tjocka skivor surdegsbaguette och så ställde fram ett par goda ostar. Åh.


Skaldjuren la jag upp på ett våningsfat och det blir ju hur festligt som helst. Det är något med våningsfat som ger feststämning på ett kick. Vårt fat har en del år på nacken men vill ni hitta liknande så finns det HÄRHÄR, HÄRHÄRHÄR


Annars då? Jo, jag håller på att rensa en massa här hemma och idag har jag sålt en fåtölj och så håller jag på att fota och lägga upp en massa i en ny app som jag ska testa. Återkommer om det.

Men nu tar vi helg ordentligt tycker jag, ha en underbar lördag!
Kram M <3


Inga kommentarer: