tisdag 27 november 2018

Julmarknad och liten adventsgrupp vid entrén

I helgen som gick var på på julmarknad. Den här gången besökte vi Högestads Julmarknad för första gången. Denna hittar man på Högestad God mellan Ystad och Tomelilla och är tydligen en av Skånes största julmarknader.

Åh, det är något visst att gå på julmarknad! Jag njuter av atmosfären och beundrar verkligen alla som står och säljer sina fina hantverk.


Även om det mesta kanske inte är sådant man själv är intresserad av att köpa så är det ändå väldigt mysigt att strosa runt och kika på kransar, tomtar, borstar, fårfällar, mössor, ljusstakar, julkorvar och allt som står uppradat i de olika stånden. 


Vackra julblommor kan man ju stå och beundra hur länge som helst. Vi köpte i alla fall med oss några salami-korvar med olika smaksättning hem så helt lottlösa blev vi inte.




På vägen hem stannande vi på en handelsträdgård och jag köpte lite hyacinter, mossa och en dörrkrans för inspirerad till att börja julpyssla lite det blev jag verkligen av julmarknaden.


Sedan åkte vi hem och smuttade på glögg och pepparkakor. Hur mysigt som helst. Och jag pysslade ihop en liten blomstergrupp som får stå på det lilla bordet utanför vår entré.


Knubbiga hyacinter, mossa, kottar och några små julkulor i en gammal skål. Känns välkomnande.


Idag ska vi försöka hinna med att städa lite här hemma så att man kan börja adventspynta. Nu är jag sååå sugen på att få upp stjärnor och adventsstakar. Det blir ju mörkt så fort nu så man behöver verkligen allt ljus man kan få.

Ha en fin dag!
Kram M <3




Inga kommentarer: