söndag 21 januari 2018

Trädgården i vinterskrud och ett tips på Sarfatti

Vi vaknade upp till ett sagolikt (och oväntat) snölandskap imorse! Någon gång där på sennatten hade det tydligen snöat, för mannen var uppe och ute klockan halv 2 då vi fick ett sms om strömavbrott så han fick tassa ut i tofflorna och byta propp och då var det snöfritt. Sedan var jag uppe en sväng vid halv fem och drack lite och då såg jag till min förvåning att det var alldeles vitt ute. Fick gnugga mig i ögonen både en och två gånger för det här var otippat!

Men så vackert! Det är sällan vi får så mycket snö på en gång här i Skåne och på Österlen och när det ligger i tjocka drivor som ett fluffigt gräddtäcke då är man ju tvungen att ut och fota i bara morgonrocken...


Det var ett magiskt vackert ljus när solen höll på att gå upp och målade himlen i pastellfärger mot den kritvita snön.  


Det blir ju så ljust och vackert när snön trollar bort allt det där bruna som vi omges annars.


Så kom solen fram på riktigt och jag knäppte en bild från loftet och det ni ser framför fönstret är taket på vår tillbyggnad och där borta skymtar golfbanan och havet.


Annars har vi bland annat ägnat helgen åt det här! Satt ihop hyllor till nya förrådet. Åh, det är en dröm att få så mycket förvaring. Och ett förråd som är varmt och snyggt och tätt istället för "bölat" vi hade tidigare där det läckte in, ruttnade och var iskallt.


Avslutar med ett tips till er: Ni är många med mig som älskar Sarfatti-lampan och om ni är sugna på att köpa en sådan så finns den på kampanj här just nu. 


Fortfarande den vackraste lampa jag vet! Som en riktig kronjuvel!

Hoppas ni har och haft en riktigt fin helg!
Kram M <3





Inga kommentarer: