söndag 20 januari 2019

Snötäckt trädgård och dagens bästa erbjudanden

Inlägget innehåller annonslänkar



Ooopps... här blev det visst ett par dagars frånvaro. Både sjukstuga, födelsedag och kalasande har gjort att jag inte hunnit eller orkat kika in här. Men nu så.

Vilket härligt födelsedagsväder jag fick! Snö både på julafton och på min födelsedag måste väl betraktas som en extra present.

Blev så uppvaktad med frukost och fina presenter av mannen och igår hade vi gemensamt kalas för tjocka släkten och fick ännu mer fina presenter. Ska visa er sedan! Huset full och det serverades viltgryta till de vuxna och korv och pommes till de små. Alla fick dajm-pannacotta till dessert.

Men först måste jag bara posta de här magiska bilderna från trädgården i vinterskrud. Lite pudersnö och solsken gör verkligen allt så mycket vackrare!

Titta på skålen med hyacinter inbäddade i ett tjockt lager snö. Hur vackert är inte det, så säg!? Jag satte de här hyacinterna någon gång i början av december och jag tycker de är så fina där de står i sin knoppighet. De slår ju inte ut i kylan men så här tycker jag de är som vackrast.


Vårt orangeri lyser vitt i kapp med snön och blir så fotovänligt mot den blå himlen. Fontänen den porlar på och vi har en doppvärmare i så den inte ska frysa.


Solhattarna har fått en extra mössa. Alltså, jag älskar solhattar året om. De är så vackra i alla stadier så de är en stor favorit i trädgården.



Snö ute men lite vårlikt inne med blommande körsbärskvistar. Bästa tipset att få in lite tidigt vårkänsla i hemmet - köp en bunt kvistar och sätt i vas!


Även i hallen, eller i "mellanrummet", har jag satt körsbärskvistar i en stor vas. Jag plockade in det lilla bambubordet som vi har ute på sommaren så blev det ett litet extrabord.


Ser ni också att vi flyttat den stora oljemålningen som föreställer Apotekarns Trädgård ut i detta rum. Vi tyckte det behövdes lite mer grönska och färg här så då blev den helt perfekt där med utsikt över trädgården.

Jag hämtade också in en ampelkorg från orangeriet och hängde på kroken där julstjärnan satt. Dels för att få in ännu mer grönska men även för att stoppa rusande energier som kan uppstå när man som vi har fönster, eller terassdörrar i det här fallet, mitt emot ytterdörren.


Självklart ska ni få lite bra tips om ni är shoppingsugna också! Vad sägs om att fantastiska Edblads smycken finns på superkampanj just nu. Upp till 80% rabatt! De toksnygga örhängena nedan är till exempel nedsatta och du får dem med 71% rabatt.


25% på alla vaser är ju ett fantastiskt erbjudande. Där hittar ni bland annat min stora fina vas från Ernst på bilden ovan i hallen.








Ha nu en fortsatt skön söndag så hörs vi snart igen!
Kram M <3





Inga kommentarer: