fredag 11 januari 2019

Krispiga tulpaner, körsbärskvistar och ranunkler

Så var det fredag igen och visst har denna vecka bara susat förbi!? Det var ju nyss måndag och ny vecka. Tisdag, onsdag och torsdag - var blev de av?? Jag tycker i alla fall att det känns att det blir ljusare för varje dag och det är världens skönaste känsla!

Idag sken solen och det kändes lite, lite som vår i luften en kort stund. Jag fick i alla fall vårkänslor och köpte krispiga tulpaner och körsbärskvistar på torget.


Jag gjorde flera buketter som jag placerat ut både i vardagsrummet och i lilla hallen. Det blir så fint att blanda tulpaner med kvistar, grönt eller blåbärsris. Det "fyller" upp och tulpanerna räcker längre.

Torggubben var på strålande fredagshumör och bjöd på en stor vacker rosa ros som jag ställt i en smal hög vas i sovrummet.


Det mesta av det gröna från nyårsbuketten är fortfarande fint så jag köpte bara tre vita ranunkler och så blev det som en helt ny bukett igen på soffbordet.


Ranunkler är en stor favorit hos mig på våren. Tycker de är så vackra i blomman, nästan som små rosor. Och så gillar jag anemoner men de såg lite trista ut så det blev inga idag.


Nu väntar vi gäster och ska fira "jul" och födelsedagar här hemma hela helgen så hinner nog inte kika in så mycket här... 

Önskar er en riktigt härlig fredag och skön helg så ses vi snart igen.
Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



1. ROSE QUARTZ CRYSTAL - HERE / 2. GOLDEN SWIRL - HERE / 3. FLAMBOYANT FEATHERS - HERE / 4. MOJITO MARBLE - HERE / 5. DIAMOND DAZE - HERE

Inga kommentarer: