söndag 6 januari 2019

En pizzasten - vilken bra investering

Inlägget innehåller annonslänkar



Oj, oj, vilken kväll vi hade igår. Den där 8-rätters avsmakningsmenyn var helt fantastisk. Det var hummercappuccino, det var rapphöna med gåslåver, det var bergtunga och gödkalv med murkelbearnais, friterade ostbollar, vårrullar med hummer, ärtglass med choklad och en hel massa annat. Och så 8 viner till det...

Idag är man allt lite småtrött. En sådan dag man mest vill gå i myskläder och äta pizza till middag. Och på tal om pizza! I veckan som gick testade vi vår nya pizzasten och OMG så gott det blev!


Bottnen blev sådär härligt tunna och frasiga som annars är svårt att åstadkomma hemma. Med en god tomatsås, mozzarella, bresaola, pistagenötter, småtomater och ruccola blev detta verkligen en riktig läckerbit som vi kommer att göra många gånger.


Stenen sätter man in i kall ugn långt ner och sedan värmer man upp den i cirka 45 minuter. Man får prova sig fram hur man gör på bästa sätt men vi använde bakplåtspapper för det var lite svårt att få över den tunna pizzan på stenen bara med hjälp av pizzaspaden tyckte vi.


Detta kan jag verkligen rekommendera! Ingen dyr investering och det blir bara så himla gott.

Pizzastenar (eller baksten som den också kallas) hittar man bland annat HÄR, HÄRHÄR, HÄR, HÄR.

Måste snart göra pizza igen känner jag. Det finns ju hur många sätt som helst att variera sin pizza på och med fräscha råvaror är det alls ingen skräpmat. Här är receptet jag brukar använda mig av.

Ha en härlig söndag mina vänner!
Kram M <3



Inga kommentarer: