onsdag 16 januari 2019

Koraller och snäckor är en av årets trender

Inlägget innehåller annonslänkar




Idag har jag varit och unnat mig lite nagelvård och kom hem med härligt fräscha naglar i en vintrig brunröd nyans som jag tyckte blev jättefin.


Det var verkligen välbehövligt för 3 naglar hade lossnat (jag har akryl) och såg för bedrövliga ut. Det beror på vädret sa min nagelstylist. Naglarna blir så torra så då klarar de inte riktigt att hålla samma styrka som vanligt. Ja, så är det säkert. Såå torra naglar, händer, fötter och kropp just nu.

Måste bli bättre på att smörja in mina händer. Här är några av mina favoriter när det kommer till handkräm; 


Nästa favorit har även anti-age effekt och en fräsch doft och behaglig konsistens som snabbt går in i huden utan att lämna en kladdig yta. På kampanj just nu dessutom.

Lite dyrare men fantastisk är denna handkräm som dessutom stärker naglarna. Innehåller bl.a. extrakt från sesamolja och sheasmör.

Men nu till något helt annat - nämligen inredning såklart!

Igår postade jag ett populärt inlägg om inredningstrenderna 2019 och jag lovade ju att dyka lite djupare i några av dessa så då tycker jag vi börjar med en trend som jag gillar väldigt mycket. Vi tittar lite närmare på vad som finns på marknaden när det gäller dekorationer och detaljer som föreställer koraller och olika undervattensfynd!

Snyggt och trendigt att dekorera med inför kommande vår och sommar. Nedan hittar ni mina favoriter:


HÄR har jag hittat superfina koraller till riktigt bra priser. Dessa brukar ju vara rätt dyra så detta måste vara ett av de bästa klippen just nu!




Den här vasen har blivit otroligt poppis och jag förstår varför. En handgjord keramikvas i böljande form som påminner om havets koraller och den fina glasyren för tanken till musslornas pärlemorfärg med en fantastiskt skimrande lyster.










En unik och vacker vas inspirerad av havet och koraller. Små hål att placera snittblommer i. Lika fin precis som den är eller med blommor i. 


















Inga kommentarer: