söndag 28 augusti 2022

Ett nytt vackert matbord

 

Något väldigt roligt har hänt här tidigare i sommar och det var att vi köpt ett nytt matbord. Vi är så otroligt nöjda med känslan det blev med detta. Varmare, mysigare och passade husets stil så mycket bättre.

Det är ett vitoljat ekbord med två plank och med svarta kryssben. Stort! Hela 2,90 m långt.
Vi velade länge om vi skulle ha ett 2,60 + iläggsskiva eller det längsta och jag är verkligen så nöjd att vi beslutade oss för att ta det stora. Vi har ju platsen och en iläggsskiva blir ju inte samma sak, det brukar bli färgförändringar och annat eftersom man inte har den i hela tiden.



Bordet beställde vi redan i början på året men det var lååååång leveranstid och som vi väntat och längtat.
Jag har älskat vårt Ellipsbord från Fritz Hansen som vi köpte till vår lägenhet när vi bodde i Malmö men i ärlighetens namn har det inte riktigt passat stilen i huset och till köket. Myran-stolarna behåller vi dock. Jag tycker de blev supersnygga ihop med dem till bordet. Skön konstrast.



Här ser man hur tjockt bordsskivan är och den organiska kanten som jag förälskade mig i.



Bordet är i dansk design av ett företag som heter Kristensen Furniture. De har flera återförsäljare i Sverige så googla om ni är intresserade. Vi köpte vårt på Thuleslund här i Skåne.



Det är ju så kul att duka på det nya bordet och styla det med ljuslyktor och annat.
Jag får alltid massor av frågor om de randiga ljuslyktorna ni ser på bordet. Som kola och lakrits.
De heter Calore från ByOn och finns här nu på rea! (adlink) De går alltid åt som smör i solsken och har varit slut överallt hela året så ett tips är att passa på!

Jag har den stora varianten (15 cm) men den finns också i mindre (10 cm).





En lugn söndag här hemma. Har fixat med blommor och förberett lammfärsbiffar till kvällens middag. Fikat på persikopaj och så lite jobb eftersom jag kommer åka iväg på lite roligheter imorgon. Bland annat lunch med en kär vän jag inte träffat på så länge.

Kram M



Inga kommentarer: