torsdag 18 augusti 2022

Vårt persikoträd dignar av persikor just nu


 

Igår var jag hos frissan i Malmö. Tog tåget in eftersom det är Malmöfestival så kände att det kunde vara svårt med parkering. Satt och jobbade på tåget så det var helt ok.

Det var varmt under skynket hos frissan kan jag säga! Jag väljer verkligen mina dagar. Förra gången var i juni och även det en av årets varmaste dagar. Puh.

Men så kom man hem till det här....



Äntligen äntligen börjar våra persikor mogna. Ovanligt sena i år vilket är lite konstigt när det varit så otroligt varmt länge. Men den som väntar på något gott.



Alltså detta är ren och skär lycka!



Nu ska vi frossa. Kanske göra min magiska persikopaj (recept här) och jag funderar även på att koka någon form av marmelad. Det kunde vara gott.

Märkligt väder idag. Regn, dimma och otroligt varmt och fuktigt.
Kontoret i gårdshuset där jag sitter just nu är bästa och svalaste platsen. Blir nog här hela dagen.

Kram M









Inga kommentarer: