måndag 8 augusti 2022

Det var längesedan och Rosenskära



Hej! Det var längesedan...

Vad hände? Ett sådant långt blogguppehåll. Sista inlägget från slutet av april.
Vi åkte till Nice på semester och jag kände att jag behövde ett uppehåll från bloggen. Fundera på om jag skulle fortsätta eller lägga ner den och bara fokusera på instagram.

Jag har kommit fram till att jag inte är redo att släppa taget om bloggen än så jag hoppas du vill fortsätta att kika in här för från och med nu kommer jag börja uppdatera igen.

Det har varit en härlig sommar (och än är den ju inte slut). Jag har unnat mig riktig semester och inte tagit mig an nya uppdrag på flera veckor. Så skönt och välbehövligt.

Vi har mestadels varit hemma. Österlen är ju som bäst på sommaren och vi har ägnat mycket tid åt att fixa i och runt trädgården. Det är alltid mycket med ett hus och stor trädgård och än är vi inte färdiga.

Denna sommar jag har även odlat mer blommor än någonsin. Massor av dahlior i både pallkrage och kruka men även rosenskära och zinnia. Rosenskära är verkligen en trevlig och lättskött blomma som dessutom står sig länge som snitt. 

Jag försådde mina inomhus i våras och sedan fick de mellanlanda i orangeriet tills det var dags att plantera ut i början av maj. Vilken växtkraft dessa har! Det enda negativa är att de 
gärna får löss så man får spruta med vattenslangen då och då.

Tänkte visa några av mina absoluta favoriter jag odlar i år:


Double Click Bicolor



Apricotta



Fizzy White



Här har jag placerat några plastkrukor med Rosenskära i gamla äppellådor. 
Det blir ett fint möte tycker jag.

Idag ska vi ge oss på att klippa de höga ligusterhäckarna.

Vi hörs snart!

Kram M


Inga kommentarer: