torsdag 2 januari 2020

Nyår hos oss, ledighet och mysig pläd

Inlägget innehåller annonslänk







Gott nytt på er kära följare! Den här bilden får symbolisera vår nyårsafton. En himla mysig kväll tillsammans med goda vänner här hos oss. 

Vi bjöd på blinier med löjrom och champagne till drinken. Därefter fortsatt vi med bubbel tillsammans med gratinerade havskräftor. Till huvudrätt Sjötunga Walewska med en torr Chablis och som dessert det ni ser på bilden; en salt kolapannacotta med chokladmousse, färska hallon och kanderade popcorn.

Kvällen försvann i ett huj och plötsligt var klockan tolv och det var dags att poppa skumpan och skåla in det nya decenniet.









Unnar mig lata dagar i min jul- och ledighetsbubbla några dagar till. Virar in mig i en gosig pläd. Reflekterar. Läser. Ser på film. Äter och dricker gott. Duktighetsflickan på axeln pockar på att man borde göra både det ena och det andra men jag slår bort henne. Lyssnar på kroppen. Den behöver lite vila just nu och jag skulle ju bli snällare mot mig själv.



Vi får se när julen ryker här hemma. På ett vis vill jag hålla kvar den med julgranen som glittrar och alla fina adventsljusstakar och stjärnor medan en annan sida vill byta kuddar och köpa lite nya gröna växter och en bukett med något annat än julblommor....




Något jag varmt kan rekommendera är i alla fall den här mjuka pläden i fuskpäls som ni ser på bilderna (finns även i brunt). Som att svepa in sig i ett mjukt och snällt moln. Den är nedsatt med hela 50% just nu så om ni är sugna på något mysigt så tycker jag ni ska kika in här.


Kram M ❤



Inga kommentarer: