onsdag 12 november 2014

Drapera en soffa med ett överkast

Puh, nu måste jag lugna ner mig lite efter en mindre trevlig incident.

Jag håller på att måla lite inne på kontoret, en gammal symaskinsväska som behövde fräschas upp i färgen. Svart och fin skulle den bli. Glad i hågen hade jag brett ut ett stort täckpapper på mattan, målat för andra gången och vad händer då?!? Väskan öppnar sig och slår omkull målarburken som rinner ut på mattan... Ja det var ju bye bye till den mattan. Ni vet den svart-vit-randiga. Så himla klantigt så jag blir tokig. Nu hade vi i och för sig pratat om att skaffa en annan matta i en lite varmare färg men kanske inte just nu!


Vi pratar om något roligare va. Som att fixa till en soffa på loftet. Vitt golv och vita väggar och tak, vitt soffbord. Och till det en soffa som var lite... beige/grå... En fin designsoffa. Suck. Vad gör man? Hade gått och retat ihjäl mig på att det skar sig så i färgen och bara såg smutsigt ut. Så trist.


Så jag köpte ett överkast. I en vacker grå färg som jag draperade över soffan. Jag la också en ullpläd i ena ändan för att mjuka upp och täcka den allra sista lilla remsan av sofftyget som stack fram. De fina Chatwall & Jonsson kuddarna blev jättefina mot den grå färgen och så hämtade jag upp en kudde i aubergine-färgad sammet som bryter av lite. Renfällen mjukar också upp och tillför lite Eld till rummet och så ska jag ställa ett stort fint keramikfat på soffbordet. Sa jag att jag läser om Feng Shui ha ha ha.

Jag passade på att fota lite när solen sken in en morgon. Det är ju mörkt större delen av dagen nu och vissa dagar blir det inte ljust alls. Svårt att ta bra bilder då.

Ett enkelt litet tips om det känns lite tomt på ett bord eller en byrå är att ställa en enkel vas med en grön kvist i. Murgröna är till exempel jättefint och tacksamt att ha i vas.

Inga kommentarer: