torsdag 3 oktober 2019

Höstens vackraste ljuslykta

Inlägget innehåller annonslänkar






I helgen när jag hade mitt fina tjejgäng här på besök tog vi i vanlig ordning en liten tur här på Österlen för att kolla in lite mysiga butiker. Vi var bland annat uppe på Svabesholm och besökte nya Apotekarns, Urban Living och Oriental & Vintage. Det var även Äppelmarknad så mycket folk i rörelse och vi tog såklart en runda in på Kiviks Musteri för att handla lite godsaker och äpplen.


Själv fick jag med mig hem en helt underbar ljuslykta som jag bara inte kunde motstå! Den är i bärnstensfärgat frostat glas och färgen är faktiskt helt magisk. Den är fin både när den är släckt och tänd men skenet från det stora värmeljuset när den är tänd ger en sådan otroligt varm och skön ton till rummet.

Den vackra bärnstensfärgade lyktan köper du här och den finns i många olika färger och storlekar. Nu vill jag ha en hel liten samling på matbordet också!




Titta så fint ljuslyktan går ihop med kuddarna i soffan. Jag har köpt ett par stearinljus i matchande färg också som jag har på matbordet bakom. 

Just att lyfta ut en accentfärg på tre ställen är ett känt trick i inredningsvärlden som vi brukar benämna "regeln om 3". Det binder ihop inredningen på ett genomtänkt sätt. Det behöver inte nödvändigtvis vara just 3 saker men kulören ska gå igen på 3 ställen i rummet så det kan vara en liten samling kuddar på ett ställe som då räknas som 1 och ett par ljus på nästa som blir nr 2 osv.




Så himla mysigt ändå att tända upp en massa ljus nu när dagarna blir kortare och mörkret kommer allt snabbare. Så, ljuslyktor får man helt enkelt inte får många av. 


Idag har jag varit och fått naglarna fixade i lilla staden och passade även på att smita in på Lindex och köpa lite tjocka strumpor. Ja, hösten är här med besked. Nu måste jag ge upp bara ben, haha.

Kram M ❤






1. MARIA ÅKERBERG / 2. RITUALS / 3. NYX / 4. BATH & BODY / 5. MAYBELLINE / 6. CIATÉ / 7. LYKO

Inga kommentarer: