fredag 7 september 2018

Zebra i soffan

Inlägget innehåller annonslänkar






Fredag igen och jag kan verkligen säga att jag hänger inte riktigt med! Tiden bara rusar iväg och ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar.

Jag ska verkligen inte klaga för jag har kunnat varva jobb med att njuta i det vackra brittsommarvädret på terassen och klarat av både powerwalks och joggingturer i veckan som gått. Men man vill ju så mycket.

Igår när jag var och hämtade upp några paket till olika jobb och samarbeten stannade jag till på plantskolan. Jag älskar att gå omkring bland alla blommor, växter och träd. Det är så rofyllt. Köpte med mig lite nytt såklart. Vi får väl se när jag hinner plantera det, hm....


Jag skrev ju ett inlägg häromdagen om att höstpiffa på ett kick och då fick jag såklart själv lust att börja smyga in hösten så smått här hemma också. Startar lite mjuk med en nyans mörkare toner på kuddarna i soffan. Inget radikalt men det blir ändå en anings förändring.



Det mesta hade jag redan sedan tidigare och det är precis det jag vill nämna. Bara genom att lägga till en eller två kuddar i en lite höstigare ton, kanske ett par ljus, en pläd eller en bukett blommor så får man genast en lite varmare känsla.


Det är linnekuddar som gäller i vår soffa. Älskar detta mjuka naturmaterial som bara blir snyggare ju mer man använder dem. Så småningom kommer jag nog att hänga upp våra lite mörkare gardiner också men det får vänta ett tag till.


Mjuka toner i olika nyanser av grått, mullvad och smutsrosa. Kuddarna är från Himla och inköpta för flera år sedan. Nytt är de zebra-mönstrade kuddarna och de hittade jag HÄR. Djurmönster och även fårfällar tillhör eld-elementet och ger just den där värmande mysiga känslan vi vill ha nu när mörkret smyger sig på.

Hoppas hinna skaffa lite nya blommor till helgen också, det piggar alltid upp. Och så måste vi städa...
Men ikväll blir det vinprovning och middag i lilla staden. Wihooo.

Bästa fredagen till er!
Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



Trenchcoat / Tröja / Byxa / Väska / Sjal / Skor / Handskar

Inga kommentarer: