tisdag 25 september 2018

Beställt höstlökar till bra priser

Inlägget innehåller annonslänkar







Oj, oj, oj, vilket helt fantastiskt höstväder tisdagen bjuder på! Strålande sol och knallblå himmel. Det är liiiite jobbigt att sitta inne på kontoret och titta ut på trädgården som badar i solsken.

Det får bli en kaffe i solen intill husväggen på den murade soffan i eftermiddag känner jag! Kanske hinner jag också svänga inom plantskolan och köpa lite höstpiff till framsidan när jag hämtar ut paket lite senare idag.

På tal om höstpiff och trädgårdstider så beställde jag hem ett gäng fina tulpanlökar igår kväll. Förra året planterade jag tulpanlökar i kruka och det blev verkligen så fint så jag måste göra det igen.


Ståtliga svarta Queen of Night blandat med vita Sapporo och mörka Gorilla blev en väldigt lyckad kombo. Det får bli en nästan likadan blandning i år känner jag.


Ljuva rosa toner blandat med vitt blir fint till terracotta-krukor med patina och rostig prydnad. Kommer inte ihåg vad just denna sorten heter men det blir något liknande.


Den här skönheten kunde jag inte motstå. Papegojtulpanen "Elsenburgh" med en djup, klar rosa ton. Vita tunna kanter och cremevita skiftningar i det rosa. Finns HÄR och kostar just nu 77 kr för 10 lökar mot normalt 103 kr.


Ytterligare en papegojtulpan "Black Parrot" med stora mörkt röda, nästan svarta blommor. En förpackning med 5 lökar kostar just nu 39 kr mot ordinarie 51 kr. Du hittar dem HÄR.



Odla har 20-70% rabatt på höstlökar av alla de slag(finns ju mer än tulpaner faktiskt) just nu så nu kan man verkligen frossa! Det blev ett helt gäng här och jag återkommer med inlägg när jag fått hem lökarna så får ni se hur jag gör när jag planterar!


Hoppas ni mår bra och får en fin tisdag!
Kram M <3

Inga kommentarer: