måndag 6 december 2021

En grangirlang välkomnar i hallen





Ta daaaa - en grangirlang välkomnar oss när vi stiger in i vår hall.

Jag fick en snilleblixt att använda grangirlangen som legat nerpackad i en låda på loftet i förrådet därför att jag inte hade någon riktig idé vad den skulle användas till. Det såg så kalt ut här i den annars mysiga hörnan med bara stjärnan upphängd på terassdörren. I vanliga fall har jag en ampel med en grön växt där och nu man ser verkligen hur mycket grönska verkligen gör - speciellt nu på vintern när det inte är så mycket grönt utanför fönstret. Vi behöver kompensera.



2 krokar hade vi redan i taket för stjärnan så vi satte bara dit ytterligare en krok och så kunde jag hänga upp girlangen. Den är i flera delar så det var lite pyssel men SNÄLLA så mysigt det blev!

Jag la även en grön julkudde i vår Lamino-fåtölj och satte en liten rumsgran i kruka tillsammans med en hjort som fick ett grönt band om halsen på bordet. 

Kuddfodralet är köpt på HM Home men verkar slut online. Däremot finns det flera andra jättefina kuddfodral med julmotiv här.



Jag måste ju visa en före-bild så du ser skillnaden! Det är verkligen inte klokt så bra det blev.

Nu har jag ett par meter grangirlang kvar så jag har en idé om var jag kan använda den också.
Nyfiken? Kika in imorgon!



Grannarna åkte på semester och kom över med fina amaryllisar som vi fick överta.
De blev fint på matbordet. Den röda färgen poppar verkligen till de annars neutrala färgerna.

Önskar dig en fin start på nya veckan!
Kram M



Inga kommentarer: