tisdag 21 december 2021

Nu vänder det och magiskt goda julkolor

 


Idag har solen varit på besök hos oss och man blir ju så glad av ljuset som strömmar in.
Och idag vänder det - vi går mot ljusare tider igen - HURRA på den!



Jag älskar att mötas av den här synen när man öppnar ytterdörren och kliver in i hallen. Grangirlangen över terassdörrarna är en av de bättre idéer jag kommit på. Kommer sakna den när julen är över.

En bunt tallris med små julgranar och stjärnor i porslin har hittat ner i urnan på chiffonjén. Det gröna blir verkligen så fint till kalkstensgolvet tycker jag.



Och så har jag gjort kola. Det har blivit tradition att göra den här smörkolan med vanilj och flingsalt varje jul. Den är så galet god - seg och mjuk och en blandning av sött och salt.




Ikväll ska jag parkera mig i soffan med mina hemgjorda kolor för då blir det julstämning i kubik på tv med både Ernst och Mandelmanns. 

Lite julklappar borde också slås in.

Kram M




Inga kommentarer: