torsdag 1 oktober 2015

Höstfärger och Äppelmarknad

Idag skriver vi 1 oktober.... Höstmånad på riktigt. September har varit en av varmaste jag kan minnas och detta härliga vädret får gärna följa med in i den här nya månaden.

Ännu blomstrar det för fullt hos oss i Casa Vik. Färgerna börjar anta lite mer mustiga toner och det är oerhört vackert. Se bara på aprikosträdet! Femtio nyanser av rött. Aprikosen är ju det träd som blommar tidigast på våren (ja nästan när det fortfarande är vinter) och får sina ljusgröna små blad väldigt tidigt. Det är därmed också det träd som klär sig i höstskrud först av alla. Och gärna för mig. Det är alldeles magnifikt.





Igår passade vi på att köra in till Kivik för att kika på årets äppeltavla av Emma Karp Lundström. Och vi blev inte besvikna. Fantastiskt motiv även detta år. Man blir ju bara så imponerad av detta konstverk. Mycket folk i rörelse denna vackra sensommardag och vi strosade runt, köpte glass och njöt av solskenet, knallblå himmel och doften av tusentals äpplen.




Idag blir det åter en tur till Ystad. Jag kör maken som ska på rehab och passar på att göra några ärenden på stan. Stan som plötsligt blivit lite av en "hemmastad" för mig eftersom jag tillbringat och fortfarande tillbringar så mycket tid där. Blir mer och mer förtjust i denna mysiga lilla stad. Lagom stor men har det mesta man kan tänkas behöva. 

Önskar er en fin start på oktober! Kram M

Inga kommentarer: