tisdag 30 april 2019

En murad soffa blir till

Inlägget innehåller annonslänkar

Har man en väggsnutt över kan jag verkligen rekommendera en murad soffa intill denna vägg. Där är det nämligen hur mysigt som helst att sitta och nästan alltid varmt och vindstilla.

Vår soffa är byggd av lecablock som putsats och målats och så en kalkstensplatt på vardera "armstöd". Man kan naturligtvis välja andra material på soffan för att passa hustyp.

Fyll upp med mjuka kuddar, en pläd och något gott att dricka och du är hemma.


I år har jag valt att satsa på lite mer naturtrogna kulörer på kuddar och plädar. Jag tycker det blev väldigt fint och en mjuk övergång mot markteglet.



Jag har lagt två dynor på soffan och täckt med en grå pläd för att få en enhetlig sittplats. Pläden är på kampanj just nu.

Den korallfärgade mjuka pläden är gosig att svepa om sig och blir en snygg detalj. 


En riktigt läcker detalj blir taklmapan "Jellyfish" i natur. Jag tänker inte koppla in den utan bara ha den som en fräck detalj som ramar in denna sittplats.

Solcellslyktan lyser mysigt på kvällen men är också en fin detalj på dagen. Finns i flera storlekar.



Nedan ser ni några bilder från hur det såg ut när den murade soffan kom till. Kul att titta tillbaka på tycker jag själv.





Ha en toppenhärlig Valborg!
Kram M <3




Inga kommentarer: