fredag 12 april 2019

Skapa harmoni med påskpynt

Inlägget innehåller annonslänkar





Att livet är skört vet vi och det fick vi än en gång bli varse. Som en del av sett på instagram gick min pigga, sprudlande mamma hastigt bort för två veckor sedan.  Det är så ofattbart och tomt och vi befinner oss i en chockartad bubbla fortfarande.

Jag har bara postat redan schemalagda inlägg här på bloggen men nu vill jag berätta så ni vet hur det ligger till.

Det är så konstigt hur livet fortsätter runt omkring en som vanligt när något sådant händer. Man kan liksom inte förstå att allt bara kan fortsätta som om inget hänt när man själv är i en sådan situation. Jag försöker ta mig samman och jobba så gott jag kan med företaget även om kreativiteten och energin sakans. Man behöver något annat att tänka på för att orka gå vidare.

Igår fick jag äntligen en gnutta energi och plockade fram lite påskpynt. För vi ska samla familjen här i påsk och vara tillsammans och föra traditionerna vidare.

Jag är egentligen inte så mycket för påskpynt men något litet brukar jag ändå plocka fram.


Ett påskris vill jag alltid ha och här har jag satt i vackra mullvadsfärgade fjädrar och ett par fjäderbeklädda ägg att hänga i. Väldigt softa toner som passar in i övriga inredningen.


Jag hade också beställt fler av de coola långbenta kycklingarna så nu har jag en hel liten samling på bordet i olika färger. Visst är de söta!? Några små söta vaktelägg fick också pryda bordet.



Mina bästa tips för att skapa harmoni när man påskpyntar är att samla pyntet och inte pryttla ut enstaka prydnader på för många olika ställen. Gruppera istället pyntet på en byrå, ett soffbord, en fönsterkarm, matbordet etc. Det gör att man håller ihop inredningen, det spretar inte och ser ut som att man placerat något som egentligen inte passar in.

Nästa tips är att välja en färgskala som man redan har. Har du ett färgglatt hem - ja då blir det fint att pynta med gult och grönt och klatschiga färger. Går ditt hem i ljusa färger ska du kanske välja olika pastelltoner. Inreder du med basfärger såsom grått, beige och svart/vitt är det snyggt att välja softa naturtoner. men även här kan det vara fint att bryta av med pastelltoner.


Idag har det kommit massor av alternativ när det kommer till påskpynt och det finns något för alla stilar och smaker. Kika gärna här för mer inspiration.


Varm kram Marie <3


This post contains adlinks from Adviral



1. Här / 2. Här / 3. Här / 4. Här

Inga kommentarer: