lördag 6 april 2019

Konst på nätet - mina favoriter hos NOA Gallery

Inlägg i samarbete med NOA Gallery






Mitt i alla trender brukar jag påminna både mig själv och mina kunder om vikten av att försöka vara lite mer personlig när det kommer till inredning. Att inreda med saker man tycker om och som betyder något, oavsett om de är trendiga eller inte, och att våga vara lite mer unik.

Det är svårt tycker många och en följdfråga blir såklart vad man ska inreda med för att göra sitt hem mer personligt. Jag brukar föreslå att börja kika på konst. För är det något som kan göra ett hem mer personligt och unikt så är det just konst, tycker jag.

Då menar jag inte massproducerade prints (som kan vara fint det med och att blanda är snyggt) utan "riktig" konst som inte kommer i massupplagor. Att balansera upp inredningen med konst skapar ofta ett mer harmoniskt intryck. Genom att välja motiv på konstverket kan man även balansera upp sådana element som kanske saknas eller är underrepresenterade i inredningen (de fem elementen; eld, vatten, trä, jord, metall - läs mer under kategorin Feng Shui). Saknar man till exempel elementet trä kan en tavla föreställande en skog eller en blomsteräng få ihop helheten. Spännande eller hur!?

"Men det är ju så dyrt med konst", säger många. Och ja, det kan vara hur dyrt som helst, men det behöver absolut nödvändigtvis inte vara så. Jag tycker dessutom man ska se det som en investering.



Därför tänkte jag idag tipsa om ett nytt galleri som heter NOA Gallery.  NOA säljer noga utvald konst på nätet och till riktigt bra priser.

Deras vision är att göra konst tillgängligt för en bredare publik genom att erbjuda en unik blandning av etablerade konstnärer samt nya mindre kända konstnärer som är på väg att skapa sig ett namn. Galleriet säljer konst i numrerade upplagor, ofta är det konstnärer som annars gör originaltavlor som nu blir tillgängliga för fler.

Alla konstverk kan köpas med eller utan ram - för att passa alla behov.

Jag har alltid varit intresserad av konst. Åkt på konstrundor (snart är det påskrunda här på Österlen), gått på konstgallerier och varit ordförande i konstföreningen på mitt gamla jobb så därför tycker jag det är så himla roligt med denna typ av galleri på nätet. Visst är det häftigt att kunna köpa denna typ av konst hemma i soffan.



Jag har fått glädjen att sätta samman mina favoriter från NOA Gallery på en egen sida. Är du nyfiken på vilka som är just mina favoriter och att kika på deras stora utbud så klicka in dig här.


Vilken är din favorit? Berätta gärna, det skulle verkligen vara roligt att höra!

Kram M <3

Inga kommentarer: