måndag 25 maj 2015

Syrenernas tid är här och ännu ett reportage om Casa Vik

Så var det ny vecka igen och turbo-fart mot sommarmånaden juni! Denna vecka är verkligen fullspäckad och jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop allt. Men det ska nog gå. Bara fokusera och ta en sak i taket så ska det nog bli bra.

Nu är vårt lilla Casa, eller snarare vår trädgård, i tidningen igen! Denna gång i Fixa Allt om Trädgård. En helt fantastisk sommardag i juli förra året då solen strålade från en klarblå himmel var Lotta (Fyra Årstider) på besök och fotograferade inför reportage. Detta resulterade i inte mindre än tio sidor i senaste numret av Fixa Allt om Trädgård. Bilderna är helt ljuvliga och med en fin text och jag känner mig oerhört stolt när jag tittar på bilderna och ser vad vi åstadkommit på två år! För längre än så är det inte sedan trädgården bestod av en illa skött gräsmatta med en övervuxen jordhög och en sprucken betongplatta till terass...

Casa Vik i Fixa Allt om Trädgård
En ljuvlig tid är det nu med alla träd och buskar som blommar överallt och en stor favorit är syrenerna. Finns det något somrigare än syrener? Doften minner om sommar, barndom och annalkande sommarlov. Jag drömmer om en egen syrenberså någon gång i framtiden men tills dess brukar jag försöka hitta en övergiven buske vid en vägkant och plocka med mig några kvistar in och sätta i vas.

Här på skänken i vardagsrummet tronar nu en härlig syrenbukett i den höga favoritvasen från Kockska Blommor. Ljuslykta Lara Bohnic/Skultuna, den större från Kabusa Design Factory, Hand Hay, snäckor Love Warriors, ljusstake gammal. 

Doften av sommarlov sprider sig i rummet.

Inga kommentarer: