tisdag 28 november 2017

Helgen i Småland, sneakis på gästrummet och vackra inramade bilder

Så var det ny vecka igen och vi går in i adventsveckan! Helt galet....

I torsdags åkte vi upp till mina föräldrars fritidshus i Småland. Mannen och jag lagade middag och bjöd på vinprovning och på fredagen åkte vi till Kosta Outlet. Det var en perfekt dag eftersom det var Black Friday och vi gjorde några fina fynd.

På fredagskvällen kom sonen, min syster med familj och min bror med familj också upp och vi var ett härligt stort gäng som har gjort pepparkakshus, pysslat, hämtat hem julfint från skogen, kokt glögg, druckit glögg, ätit god mat och skrattat och myst.

Har ni gjort några klipp denna Black Friday helg? Vi klickade hem ett par nya saker till vår tillbyggnad. Det var ju super att kunna få bra rabatter på sådant man ändå skulle köpa. Problemet är bara var vi ska förvara allting under tiden innan allt blir klart.... Dagens i-landsproblem.

Under tiden vi var i de småländska skogarna har våra duktiga hantverkare lagt golv i gästrummet. Och ja, innan vi åkte målade jag och mannen i ett galet tempo. Den fula balken i taket som var trären och kladdig av vit färg och i avsaknad av list på en bit (så har det varit sedan vi köpte huset) blev vit och vacker och så målade vi väggarna i en härlig grå nyans.


En liten sneak peak. Nu ska möblerna bäras in och jag ska äntligen få piffa och färdigställa det första rummet i vår tillbyggnad.

Lite dålig bildkvalitet tagen med mobilen men det kommer fler bilder snart, var så säker. Golvet är i alla fall en vitpigmenterad ekparkett (planka) med vita fasade kanter. Så snygg! Noveau Snow heter den. Väggarna är målade med helmatt Pashmina från Alcro i färgen Bly.

Vill också visa er något riktigt fint som jag hämtade ut på posten igår.


Personliga julklappar valda med omsorg är väl det bästa man kan få och de handlar jag på Framkalla i år. Så himla smidigt - från telefonen till posten på ett par dagar! Bara att ladda ner appen och låta kreativiteten flöda med dina bästa bilder. En supersnygg nyhet är dessa bilder inramade och klara med vacker passé partout, ramarna finns i flera olika storlekar. Kvalitén på bilder är toppklass och jag är sååå himla nöjd.

De här ska jag absolut beställa fler av - vackra minnen att hänga på väggen i vårt nya sovrum.






Inga kommentarer: