onsdag 29 november 2017

Första gästrummet klart

Ta-daaaaa. Det första rummet i tillbyggnads-projektet är klart - gästrum nr 1. Eller nästan klart i alla fall. Jag kunde inte hålla mig från att piffa och visa upp det för er!

Det saknas fortfarande en innerdörr till den nya delen och nya hallen, det ska spacklas och målas på några ställen, en fönsterbräda ska upp och det står lite överblivna kartonger i en hörna. Men från den här vinkeln ser det ju väldans färdigt och fint ut om jag får säga det själv.


Bara en sådan sak som att det är el och värme i rummet igen. Fantastiskt när man varit utan ett bra tag. Och vi har hämtat hem kartongerna från magasinet med sängkläder och handdukar och stuvat in i garderoben igen. Så skönt.


Idag ska jag köra ett ryck och få upp lite  julpynt här hemma eftersom jag har ett arbete att fota som ska ha jultema. Det blir mysigt. 

Igår var vi på uppvaktning hela eftermiddagen och kvällen. Käkade galet mycket goda snittar och små utsökta tilltugg och drack bubbel. En novembertisdag helt i min smak, haha.


Så nu måste jag göra lite nytta här hemma. Ville bara kika in och visa er gästrummet.

Vi hörs snart igen!
Kram M <3

Inga kommentarer: