tisdag 21 november 2017

Färgskalan i nya gästrummet

Nu böjar det hända lite saker här hemma när det gäller vad vi själva kan göra i vårt tillbyggnads-projekt. Äntligen!

I helgen tömde vi gästhuset och körde iväg en del till magasinet men mycket står just nu i vardagsrummet, hej och hå....

Igår togs dörrhålet som öppnar upp mellan gästhuset och den nya hallen upp och det betyder att vi kan börja måla. Vi börjar med att måla den fläckiga takbalken som retat mig sedan vi flyttade in.... Den ska bli vit som övriga balkar här i huset.

Sedan är det dags för väggarna att få färg. Gjorde ett litet provisoriskt fysiskt mood-board med matta, överkast, kuddar och bambu-gardiner. Väggkulören kommer att bli i en grå ton som jag hoppas blir perfekt till möblerna som är vita och så med mjuka toner i textilierna till det.

Golvet är också på väg fick vi reda på så vi hoppas att det ska kunna läggas i nästa vecka.


Det här har jag längtat efter. Att det första rummet ska kunna bli klart och jag kan börja inreda.

Dock blev det ett litet missöde när jag öppnade färgburken och skulle börja måla igår kväll. Det såg ut som 10 liter vaniljsås i burken.... Något hade blivit lite (mycket) fel när de blandade till den. Så det var bara att åka in till lilla staden igen imorse och få en ny kulör tillblandad och denna gång ser det rätt ut. Men det står en massa annat på programmet idag så hinner nog inte sätta igång förrän imorgon. Men då!

Inga kommentarer: