onsdag 19 september 2018

Shiso Burger, studentlya och ett hett tips

Inlägget innehåller annonslänkar








Igår blev det en heldag i storstan, som jag numera kallar Malmö efter att jag blivit lantis. Jag hade en tid hos frissan och passade även på att göra lite ärenden och insupa inspiration. Vädret var helt magiskt och jag mötte upp sonen för en sen lunch.



OMG säger jag bara! Sååå goda burgare. Vi tog strimlad Angus-biff med chili-majo och massa annat gott och till det både vanliga pommes och sötpotatispommes. De där sötpotatispommesen var to die for.... Allt serverade i läckra dumplingskålar. 

Helt underbart att sitta ute i solskenet och Shiso Burger får 5 av 5 stjärnor av mig.


Fram mot seneftermiddagen åkte vi hem till sonens studentlya där Mammsen Inredare fått i uppdrag att piffa lite. Vi hängde upp gardiner, en ny grön växt och kruka och så bäddade jag med fina påslakan, fixade med överkast och kuddar och slutligen en snygg poster på väggen. 


Har varit där tidigare och inrett med matta och lampor och lite smått och gott men nu var det alltså dags att piffa ytterligare. Attans att jag glömde ta före-bilder - det blev en enorm skillnad. 


Idag fortsätter vädret att leverera och det är otroligt varmt och soligt. Åh, vill försöka hinna ut en stund i eftermiddag. Måste visa er vår fontän som mannen rengjort! Den såg tidigare för bedrövlig ut med alger och grönt vatten trots att vi varit noga med klor och algmedel. Men nu är den renskrubbad och fin och jag njuter lite extra av det underbara porlande ljudet. Har dörren till mitt kontor öppen ut mot gården.


Rosor i full blom och vindruvsklasar i pergolan.


Dags att plocka bort stödpinnarna från vår gleditsia.


Seneftermiddag är vi bjudna på avskedsfest hos goda vänner så nu gäller det att lägga på en växel med jobbet men innan dess ett superbra tips till er:

Sammet är ju hetast av hett just nu och denna vecka är det 20% på all sammet HÄR. Rabatten dras automatiskt av i kassan och gäller till den 23/9 2018.


Ha en underbar lille-lördag!
Kram M <3







Inga kommentarer: