torsdag 27 september 2018

Balans på matbordet och lite tips till er

Inlägget innehåller annonslänkar










Torsdag och fullt upp i Casa Vik. Jag skickar Inredningsskolor, fakturerar och bokför för glatta livet. Mannen gräver och fixar framsidan av huset så att vi ska få en enhetlig och snygg inramning efter tillbyggnaden. Samtidigt väntar en spännande leverans på oss när som helst. Wiiiieee.


Igår var jag in om blomsterbutiken och köpte en yvig och spretig och helt underbar bukett som jag ska ha till ett spännande samarbete som jag ska visa er i helgen. Håll utkik säger jag bara!

Vasen är design Ernst och finns HÄR - just nu på rea! Så användbar och snygg. Denna är den större modellen och färgen är rökgrå.


Efter fotograferingen fick buketten ta plats på matbordet och visst gör den sig väldigt bra där!? Älskar den lite vilda framtoningen med ljuva nejlikor blandat med en slags eucalyptus och pampasgräs. Pampasgräs ska inte stå i vatten för då ruttnar det men man kan ju alltid lyfta upp den lite så stjälken inte hamnar i vattnet - ett litet tips!


Dagens andra tips är att balansera detaljerna på ett avlångt bord. Tänk på att om du har höga detaljer i ena ändan av bordet så behövs det något högt även i den andra. I annat fall "tippar" intrycket åt ena håller och det blir inte så bra harmoni. De tre vackra ljusstakarna heter "Ciaro di Luna" och kommer från Hilke Collection och är en kär julklapp från min man. 


Dagens tredje tips blir att med koden LYXA15 får ni 15% på hela sortimentet* hos Hemtex fram till den 30/9 2018.

*Gäller endast på ordinarie priser, kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.



Det finns så mycket fint just nu så man blir helt tokig. Gardiner, kuddar, plädar.... ta gärna en titt på deras sammetssortiment!



Ha en fortsatt fin torsdag så hörs vi snart igen!
Kram M <3

Inga kommentarer: