torsdag 20 oktober 2016

Grå stearinljus

Jag har i många många år hållt fast vid mina klassiska vita stearinljus och trott att jag aldrig skulle välja någon annan färg....

Men plötligt händer det! Nu har jag fått upp ögonen för grå stearinljus och blivit lite fast faktiskt. Tycker det är så vackert till både mässing och silver.

Grå ljus säljs ju lite här och var nu men det är svårt att hitta riktigt fina ljus som brinner vackert och inte sotar osv. Vill man lägga några kronor extra på fina ljus kan jag rekommendera Ester & Eriks ljus. Ett litet danskt familjeföretag som tillverkar vackra ljus med hög kvalitet.

Jag hittade mina hos en liten affär här på Österlen med vill man shoppa online så har bland annat by binett dessa.

Nu ska jag avslöja en liten hemlighet som jag har. En liten knäpp fobi faktiskt, hihi. Jag klarar inte av vita vekar på stearinljus! Jag bara MÅSTE tända ljuset om en alldeles så liten stund när jag bytt ljus så att veken blir svart. Det blir dålig karma annars ;-)

Mitt nya grå ljus i klassiska Liljan i mässing.
Vas Äng/Klong, doftljus Skultuna Black Wood, tavla Wallstar, mässingslyktor Skultuna och Pol Pots, lampa Watt & Veke.

Så otroligt vackra är dessa ljus från Ester och Erik. Även de små ljushållarna kommer från samma företag.

Grått, grått, grått. Här en lite mörkare grå nyans.

Och om man inte älskar grått så finns ljusen i en hel massa andra färger!




2 kommentarer:

Eva Svärd sa...

Vita stearinljus är alltid vita stearinljus MEN dessa ljusgråa är läckra för att inte tala om att blanda färgerna. Fin fredag! Kram

Marie sa...

Håller med dig! Trodde aldrig att jag skulle ha något annat än vita faktiskt.
Varm fredagskram till dig Eva! /Marie