måndag 17 september 2018

En ny liten terass och rabatt

Inlägget innehåller annonslänkar











Helgen har verkligen gått i ett så jag har inte alls hunnit med att kika in på bloggen... I fredags var det som sagt tjejmiddag i Skanör. Alltid så mysigt, god mat och mycket babbel. Jag tycker det är jobbigt att köra den långa vägen hem på natten och eftersom det varit lite si och så med sömnen på sista tiden så hade jag bestämt att jag skulle stanna över hos sonen i Malmö.

Han hade ordnat med ost och kex i studentlyan och det var supermyisgt att sitta och prata så det blev ännu en sen kväll (läs natt). På lördagen var det boule-turnering med grannarna. Vi var 10 stycken som spelade med efterföljande middag och det blev förstås ännu en sen kväll...

Så igår var jag rätt mör och det mesta gick i slow motion. Fixade lite i trädgården och inomhus, plockade fram lite varmare skor och sånt där småpill.

Och när vi pratar trädgård så måste jag ju visa er vår nya lilla terass utanför sovrummet. Vi ville att det skulle hända något där på långsidan av tillbyggnaden och eftersom det är morgonsol bestämde vi oss för att skapa en liten myshörna med utsikt ner mot golfbanan och havet.


Vi hade ett antal kalkstensplattor över från hallen som fick bli grunden till terassen och så här såg det ut när vi startade någon gång i somras.


Taa-daaa! Så här blev det. En mysig liten hörna för två och en ny rabatt längs med husväggen.


Jag hade en vision om lite fransk touch på denna sida eftersom det är här vi har boule-banan och våra tre ståtliga plataner. Därför valde jag vita rosor och lavendel som är en kombo jag älskar och som är vanlig i Provence.


De rostiga trädgårdsprydnaderna i form av en trollslända och en fjäril som jag köpte på Karl-Fredrik när jag var där med tjejgänget för ett tag sedan skapade lite höjd och så blev det fint med det ruffa mot det romantiska. Gatstenarna som bildar kanten kommer från vår gamla trappa.,


Rosorna är underbart ljuvliga Karen Blixen som får riktigt stora bita blommor och de har tagit sig riktigt fint, eller vad tycker ni!? Rosorna köpte jag HÄR och det är ju bara hur smidigt som helst att klicka hem.


Nu börjar det även bli dags att tänka på vårlökarna. Jag måste plantera i kruka igen som jag gjorde förra året - det blev så himla lyckat. Titta bara på den här bilden med mixen av fransiga tulpaner. Så otroligt vackra. Just nu är det 20-60% rabatt (!) på vårlökar HÄR så jag bara måste ta en rejäl titt snart. Funderar även på att plantera i en av pallkragarna i år.

Dags att jobba vidare. Ska lämna in ett färdigt inredningsförslag till kund idag.
Hoppas ni får en fin start på veckan!

Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



1. HÄR / 2. HÄR / 3. HÄR / 4. HÄR / 5. HÄR / 6. HÄR

Inga kommentarer: