tisdag 4 september 2018

Höstkänsla på ett litet kick

Inlägget innehåller annonslänkar










Det känns verkligen att hösten nalkas med stormsteg. Fastän jag inte riktigt vill släppa sommaren så går det ju inte att blunda för att vindarna är kyligare, löven börjar sakta ändra färg och kvällarna är mörkare.

Igår gick vi en tur längs med havet och passade på att plocka vackra gräs och vass. Så himla fint att ta in de färgerna nu tycker jag.

Jag försöker att omfamna den mysiga delen av den här tiden och jag håller just nu på att fixa lite i soffhörnan just för att få in lite myskänsla. Ska även arrangera vassen på lite olika ställen. Ni ska få se snart!

Tills dess tipsar jag om hur man snabbt kan få in lite höstkänsla och höja mysfaktorn hemma.

Håll till godo med budget, mellan och lyx:

Levande ljus
Absolut enklaste och billigaste tricket att skapa hög mysfaktor. Jag är ett fan av doftljus så här kommer mina tips:









Kuddar
Ofta räcker det att byta ut en eller två kuddar för att få till en helt ny känsla i soffan eller på sängen. Nu är det dags att blanda upp sommarens kuddar med lite dovare toner.






Kuddfodralet från Chhatwal Jonson som blivit en riktig måste-ha i inredningsvärlden. 




Pläd
Släng en varmare pläd i soffan eller på sängen och på två sekunder har du uppdaterat höstkänslan och mysfaktorn från 1 till 100.



Ett kap just nu är denna pläd i en vacker rosa ton från Klippans Yllefabrik.





En bukett snittblommor i en härligt höstig nyans blir pricken över i:et för den som vill kosta på sig lite blomsterfägring.

Hoppas att ni blev inspirerade av att skapa lite höstkänsla hemma! Återkommer snart med fler tips.

Kram M <3



This post contains adlinks from Adviral



Trenchcoat / Tröja / Byxa / Väska / Sjal / Skor / Handskar

Inga kommentarer: