onsdag 10 januari 2018

Inred i pastell i vår

Inlägget innehåller adlinks





Har ni en bra onsdag mina vänner? Redan mitt i veckan och lille-lördag. Tiden springer. Jag håller mig fortfarande på fötter, peppar, peppar och maken är mycket bättre efter kräkattackerna. Fortsätter att käka vitpeppar i förebyggande syfte...

Känner mig lite uppspelt kring allt som händer kring bygget just nu. Mer och mer faller på plats och börjar bli klart. Vilken sekund som helst är innertaket i nya sovrummet klart och ni kan tro att det blir fint. Trägolvet levererades igår och ligger och acklimatiserar sig i väntan på att kunna läggas.

I och med att vi satte igen ett av fönstren i vårt nuvarande sovrum måste vi göra något åt den väggen. Inte mig emot eftersom där satt en mycket-ful-tapet. Väggen kommer kläs in i panel och ska sedan målas och idag upptäckte vi att det var en hel del panel över så nu har vi kommit på ytterligare en idé som jag tror kan bli riktigt bra. Hoppas, hoppas det funkar så ska ni få se!


Varje år när julen är undanplockad blir jag så sugen på ljusare färger igen. Det är något som hänger ihop med att vi går mot ljusare tider tror jag. Samtidigt är vi bara i början av januari och tids nog kommer våren så jag börjar med att byta ut några kuddar i soffan och blommor i mjuka pastelltoner.


För i ärlighetens namn vill jag fortfarande behålla den varma, mysiga känslan vi har just nu med varma textilier, fårskinn, plädar och ljus. Så jag bytte ut två av de vinröda sammetskuddfodralen mot lättare linnekuddar i smutsrosa och kuddarna med renmotiv fick ge vika för Missoni-favoriten igen.

Jag har haft min Äng-vas undanstoppad ett tag med alla julblommor som inte passat in och nu kändes den som ny igen när den fylldes med rosa prärieklocka, ljuvlig clematis, vide och eucalyptos. 


På tal om pasteller. Det är riktigt hett just nu och inför våren. Inredningstrenden viskar skandinavisk stilren med softa pasteller som skapar en varm och ombonad känsla tillsammans med naturliga material såsom marmor, mässing och läder. 


Jag har trendspanat lite åt er och hittat en massa fint som ni kanske gillar!


Rosa pall/sittpuff för 399 kr hittar du här.


Litet skåp i ljuvlig kulör. 2499 kr och finns här.


Ljuslykta i pastell. 99 kr och du hittar den här.


Mjuka plädar i våfflad bomull. 299 kr här.



Vem vill inte ha en dagbädd i sammet? 3999 kr finns här.


Mjuka mattor i ljuvliga kulörer. Som en dröm. Du hittar dem här.


Kuddar får man ju aldrig för många av eller hur!? Från 99 kr här.


Dröm vackert i detta ljuva påslakan. 499 kr www.hemtex.se



Pigga upp matbordet med stolar i läckra färger. Endast 499 kr här.

Förvaringsbox med lock. 30*30 cm. Pangpris 99 kr Åhlens.se



Litet runt soffbord i pastell. 1299 kr här.

Sammetssoffa i rosa/nude. 15.469 kr hos Designonline


Jakobsdals populära sittpuffar. Just nu på rea 2396 kr hos Royal design















Inga kommentarer: